Avdelinger

Romsdal videregående skole er organisert i ti avdelinger og tilbyr totalt åtte ulike utdanningsprogram.

Utdanningsprogram for Salg, service og reiseliv har undervisning hovedsakelig i G-blokka, sammen med idrettsfag og påbygging. Vi tilbyr fordypning i salg og reiseliv på Vg2 nivå.

Romsdal videregående skole, bygg G og bygg K

Arne Mittet
71 28 33 80 / Mob. 971 73 383

6415 Molde

Utdanningsprogram for Informasjonsteknologi og medieproduksjon hører administrativt sammen med Elektro og datateknologi, med undervisningslokaler i E-blokka. Vi tilbyr fordypning i informasjonsteknologi på Vg2 nivå.

Besøksadresse:
Romsdal videregående skole, bygg E.

Anne Hilde Moldver
71 28 33 50 / 996 96 940

6415 Molde

Utdanningsprogram for Bygg- og anleggsteknikk har undervisning i hovedbygget i Langmyrvegen, men også mye aktivitet på ulike anleggsområder rundt om i distriktet. Vi tilbyr fordypning i tømrer, anleggsteknikk, mur og betong på Vg2 nivå.

Besøksadresse:
Romsdal videregående skole, bygg B, 3. etg.
Robert Andre Rishaug
71 28 33 60 / Mob. 948 75 033
Send e-post

Utdanningsprogram for Frisør, blomster, interiør og eksponeringsdesign holder til i K-blokka. På Vg2 kan du velge mellom frisør og blomsterdekoratør.

Romsdal videregående skole, blokk K
Arne Mittet
71 28 33 80 / Mob. 971 73 383
Send e-post

Utdanningsprogram for elektro og datateknologi holder til i E-blokka. Vi tilbyr fordypning i automatisering, datateknologi og elektronikk, elenergi og ekom på Vg2 nivå og Automatiseringsfaget på Vg3 nivå. I tillegg kan du ta elektrofag med spesiell studiekompetanse (treårig)

Romsdal videregående skole, blokk E
Anne Hilde Moldver
71 28 33 50 / 996 96 940
Send e-post

Utdanningsprogram for Helse- og oppvekstfag finner du i skolens hovedbygning i Langmyrvegen i Molde. Vi tilbyr barne- og ungdomsarbeider, helsearbeiderfag på Vg2 nivå. Vi har også voksenopplæring med Vg2 Barne- og ungdomsarbeider og Vg2 Helsefagarbeider. I tillegg kan du ta helse og oppvekstfag med generell  studiekompetanse (treårig)

Romsdal videregående skole, blokk G
Romsdal videregående skole,
Berit Storvik Lundenes
71 28 34 31 / 920 89 513
Send e-post

Utdanningsprogram for Idrettsfag og påbygg til generell studiekompetanse er i hovedsak lokalisert til blokk G, lengst øst på skoleområdet i Langmyrvegen, men vi benytter oss også av andre idrettsarenaer i Molde.

Utdanningsprogram:

Romsdal videregående skole, blokk G
Eva Torsetnes
71 28 33 81 / 472 75 327
Send e-post

Utdanningsprogram for Teknologi- og industrifag (TI) finner du i skolens hovedbygning. Vi tilbyr kjøretøy, transport og logistikk og industriteknologi på Vg2 nivå.​ Det er også mulig å gå et kryssløp til Anleggsteknikk fra Vg1 TI.

Besøksadresse:
Romsdal videregående skole, bygg B, 3. etg.
Bjørn Sturla Vollan
71 28 33 40 / 922 48 175
Send e-post

Egen avdeling for elever med behov for ekstra tett oppfølging.

Romsdal videregående skole, hovedbygget
Elin Grydeland
71 28 33 04 / 909 00 755
Send e-post

Du kan lese mer om Fannefjord her

Julsundv. 49 B

Fylkeshuset
6404 Molde

Anne Wesnes
Send e-post

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.